Bogdesign 
Bogen er det, der forbinder forfatteren med læseren. Det er bogen, omslaget, skriften på siderne, der alene skal sørge for at indholdet formidles på den rigtige måde. Og det hele betyder noget; bogstavets form og størrelse, luften rundt om ordene og sætningerne, papirets vægt og overflade, sidens format osv. Det hele påvirker læsningen.
Intet designobjekt har så rigt et indhold – og samtidig så ren og logisk en form som bogen. Den ligger godt i hånden, åbner sig med luft og værdighed mod sin læser, og indkapsler både tid og oplevelse mellem sin for- og sin bagside. Det digitale er praktisk af flere årsager, men jeg kan ikke vende mig væk fra den fysiske bog. Den kalder på mig ... “Tag mig op, læs mig!”
Jeg vil gerne give skriften, siden, papiret, omslaget samme opmærksomhed og kærlighed, som forfatteren har givet indholdet. På den måde sikrer vi de bedste forudsætninger for, at indholdet opleves, mærkes og huskes.
Typografi og komposition
Typografisk opsætning er en usynlig kunstart. God opsætning er den, læseren ikke lægger mærke til, men som ubevidst påvirker læseoplevelsen i den rigtige retning. Som hjælper læsningen – i stedet for at råbe og gøre opmærksom på sig selv.
En af de helt store fornøjelser ved bogopsætning er den store skriftskattejagt: For der er helt sikkert en skrift, der er endnu bedre til formålet, end den jeg lige har testet. Og hvor er det dog et vidunderligt tag-selv-bord vores fantastiske skriftdesignere har arrangeret for os. Prøv selv at tage en tur på f.eks. Fontshop.com eller Fontsinuse.com. Men pas på – det er en tidsrøver!
Eksemplet nedenfor er fra den 550 siders digre præsentation af det berømte Sösdala fund. Rubrikkerne er sat med den smukke geometriske sans serif FF Mark, hvis logiske, balancerede formsprog klæder den arkæologiske analyse, mens det enkelte bogstavs æstetiske udtryk matcher de fotograferede genstandes skønhed. 
Brødteksten er sat med den humanistiske serif Arno Pro, tegnet af Robert Slimbach. Med sine referencer til skrifter fra det 15. og 16. århundrede er den både elegant og læsevenlig – og udmærker sig desuden ved at have kyrilliske snit, hvilket var nødvendigt i dette tilfælde, da både billedtekster og resuméer blev gengivet på russisk. 
Bogen fik bl.a. følgende fine ord med i en anmeldelse i Revue Archéologique af Fraser Hunter fra National Museum of Scotland:
“The book itself is a pleasure to hold, beautifully designed, generously laid out and well-illustrated” 
Har du et manuskript, der fortjener en god start på livet?
Jeg har stor erfaring i både design af omslag og opsætning af indhold – og foretrækker altid at stå for begge dele, så tingene hænger sammen. Hiv endelig fat i mig, så vi kan mødes og snakke mulighederne igennem. Der er ikke mange penge i denne branche, det er jeg klar over – til gengæld går jeg ikke af vejen for en god reception!
Billedtekster, fra toppen:
Omslag til Arenas serie af den argentinske forfatter Clarice Lispector.
Omslag til Rummet af Ide Hejlskov udgivet på forlaget Autre. Omslaget er helt hvidt – med et brændt hul i midten, der afslører detaljer fra titelbladet.
Principlayout samt tre opslag fra bogen The Sösdala Horsemen udgivet af Jysk Arkæologisk Selskab. Layoutet består af et 10-kolonnet grid, hvilket gav stor fleksibilitet til opsætning af de mange billeder. Fotografier: Daniel Lindskog
Snestormen af Vladimir Sorokin. Udgivet af Vandkunsten.